SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri dâhilin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı biraz henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu perese değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki konsept, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz elleme ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.