en iyi logo tasarım grafikerleri bu platformda

logo hazırlama

Logo nedir? Sözcük anlamı olarak kök alınlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil olur.

Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nefer yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak nefer yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışkanlık gösteren konuletmelerin alelumum logoları kesimü temaşa eder. Fakat takkadak şu denli kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.

Logo ne konue yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları neredeyse imkansızdır.

Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çtuzakışması ile başlangıçlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.

Yalın, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, olası evetğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca pert verir.

Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine muvafık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheısıra gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin de akılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu marifet çok önemlidir.

logo hazırlama